+36 1 790 9900 | « Ügyfélszolgálat: 900 - 1800.  SMS chat: +36 70 700 9419 | Nyitvatartás »

INGYENES ELŐADÁS - Medical Flossing szerepe a funkcionális diagnosztikában. - 2019. február 20.

Legyen szó sportolás közben kificamodott bokáról, rándulásról, túlerőltetett izomzatról, gyulladásról a Medical Flossing szalaggal végzett rehabilitációs/regenerációs technikának köszönhetően akár már 2 perc alatt elérhetjük a szövetek regenerációjához, vagy esetleg a sérülések analíziséhez szükséges panaszcsökkenést, megkönnyebbülést. Sokféle sérülés megelőzésében, vagy kezelésében játszhat majd szerepet az új koncepció, illetve sportolás közben létrejött izom és ízületi panaszok megszüntetésében igazán nagyszerű lehetőséget tartogat minden sportolónak, vagy terapeutának, az egészség iránt érdeklődőnek ez az ingyenes délután.

Minden esetben kiemelten fontos téma ha gumiszalagot használunk, a Medical Flossing tekerések közben jelentkező fájdalom kiváltó okának, eredetének, helyének, jellegének lokalizálása. Amikor egy sérült sportoló, vagy fájdalmakkal küszködő páciens bejön a rendelőbe és elmondja panaszát, azok kialakulásának körülményeit, nekünk mindig szűkíteni kell a kört hiszen a panaszos területet viszonylag gyorsan meg kell találni.

Mindezen gyors lokalizálás érdekében szinte azonnal a szövetek analízise, a terhelési láncok, a sérülés kialakulásának formája, pillanata köré összpontosul a figyelmünk. Majd ezt követően a terhelés és a fájdalom egymáshoz viszonyított megjelenésére, arra, hogy a sportoló, a páciens hogyan mutatja be fájdalmát. A gesztikuláció elemzése is egy kiemelt szempont a Medical Flossingban és szinte minden esetben eljutunk a kötőszövethez, a fasciaháló részeihez, azon belül pedig a letapadások jellegéhez. A modern, a funkcionális szemléletű rehabilitációban nálunk, a PhysioVit praxisaiban, képzésein a fascia már 2008 óta egyre erősebben és egyre nagyobb mértékben egy központi téma. Nélkülözhetetlen. Így van ez a Medical Flossingban is.

Mindezen gyönyörű ok-okozati halmaz az előadáson rendszeresen előkerül majd, így van lehetőségünk bemutatni azt a sokoldalúságot, amelyet a Medical Flossing gondolkodásmód biztosít a szakemberek számára.

Hogyan segíthet a gumiszalag egy patella alsó részén jelentkező fájdalom lehetséges kiváltó okának felismerésében? A tekerés a gumiszalag megnyújtásával történik, így a fájdalmas testrészt összenyomjuk. Ezzel szűkítjük a teret a bőr alatti kötőszövet, az izompólya, az erek és idegek által utat és védelmi falat képező fasciarétegek stb. között. Az elváltozásokat - ezen belül letapadást, összetapadást, csomószerű feltekeredést, húrszerű keményedést, vagy túlnyúlást - tartalmazó fasciarészek, alkalmazkodási lehetősége tovább csökkent. Ezáltal, azaz az alkalmazkodó képesség beszűkítésével azonban aktív mozgások közben pillanatok alatt megjelenik a fájdalom. Amely a letapadások jellegéből adódóan lehet pl. szúró, húr szerűen futó, kisugárzó tompa stb. Ez a fájdalom a szövetek alkalmazkodó képességének "beszorítása" miatt csak a problémás, disztorziókat tartalmazó régiókban lesz, hiszen az "egészségesebb" fasciarészek előnyösebben tudnak a térszűkülethez alkalmazkodni. Az elv rendkívül egyszerű, ugyanakkor másodpercek alatt működik.

Ezzel válik lehetővé pontszerű területekre fókuszálva a Medical Flossing alkalmazása után egy pontra, szűk területre koncentráltan a szöveti letapadást feloldani manuális technikákkal, vagy egy újabb gumiszalag tekeréssel, izomtechnikát, fasciatechnikát, mobilizálási technikákat használva.

Hogyan működik mindez akkor, amikor hosszan tartó flexiós helyzet után jelentkezik a térdízületben erős, éles fájdalom a patella csúcsi részénél, valamint izomerő gyengeségnél, emiatt átmeneti egyensúly zavar esetén? Ízületi flossing applikációban (itt megjegyezendő, hogy individuális, hiszen a szöveti letapadás mértékétől függ - lsd. képzési anyag) betekert térdízületet flosstréninggel terhelünk, ahol mindig a fájdalmat kiváltó mozgásokat kell végezni, majd figyelünk a fájdalom alakulására.

A térdízületi flexió-extenzió különféle pozíciókban a patella (térdkalács) mozgását, pontosabban alkalmazkodási lehetőségeit is befolyásolja. Amennyiben a patellával gondok vannak a fájdalom annak környékén jelenik meg. Azonban előfordulhat, hogy egy triggerpont, vagy a fascialánc egy-egy elemében jelentkezik a flossing szalag alatt fájdalom, távol a patellától, távol a fájdalom jelentkezésének helyétől (azaz a patella csúcsi részétől), csupán a kisugárzási zóna lesz a térdkalács. Például a posztero-laterális kötőszöveti lánc, vagy az antero-laterális láncolat, vagy az antero-medialis kötőszöveti kinematikus lánc stb. letapadásai sugároznak a térdízületbe. Ugyanakkor a térd környékén számos olyan triggerpont van, amely a térd fájdalmát idézheti elő antero-mediális, vagy antero-laterális területeken, amely erőteljes flexióban, hiszen irritálódik az izomcsomó. Ezáltal túlterhelődve aktiválódik. Ilyen csomók lehetnek például a musculus sartoriusban, a musculus quadriceps femoris/vastus medialisának, vagy musculus quadrisepc femoris/vastus laterálisának területén.

De ami kiemelendő a fenti példából, hogy a teret körfogatában szűkítő gumiszalag segítségével ez hamar lokalizálódik, mert a csökkent alkalmazkodó képességű pont/terület, vagy csomó jelez fájdalommal és a szakképzett terapeuta 2 perc alatt felismeri a panaszok valós kiváltó okát. Érdemes tehát ezen gondolatmenet szerint is szerteágazóan és kreatívan használni a gumiszalagot mindenkinek.

A témában megtartott előadáson szó esik majd többek között arról, hogy a speciális gumiszalag technika (más néven medical flossing) milyen módon fejti ki hatását a különféle panaszok, vagy egyszerűen csak a sporttevékenység utáni fáradás/fáradtság, izomláz megszüntetése céljából. Hogyan ér el a vérellátás rövid és fájdalmas - szinte- elfojtása hirtelen bekövetkező megkönnyebbülést? Hogyan működik a kompressziós terápia és a kineziotape ötvözetéből kiépített technika?Hogyan hat a gumiszalag tekerés a szervezetre?

Amennyiben érdekli Önt is e kimagaslóan fontos felhasználási területe a flossing szalagoknak, várjuk Önt az előadásra.

Előadó: Kanyó Ildikó Sportfizioterapeuta,( DOSB) manuálterapeuta, FRMT és lágyrész manuálterápia technikák instruktora, PhysioVit és a Medical Flossing Nemzetközi Team egyik alapítója

Előadás ára: díjmentes

Helyszín: PhysioVit Rehab Akadémia, 1143 Budapest, Hungária krt. 130.

Rendezvény dátumai: 2018. február 20. - Kezdés: 16:00 óra (Szimpózium a témában 17:30 óráig tart.)

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!  A rendezvényre előzetes regisztráció szükséges, mert csak 60 szabad hely van. Kérjük, amennyiben részt szeretne venni Ön is a rendezvényen, töltse ki az űrlapot és küldje be részünkre.

Üdvözlettel:

PhysioVit

Teljes név:*
Telefon:*
Kérjük válassza ki a dátumot!*
Hozzájárulok ahhoz, hogy a PhysioVit hírlevelet, ajánlatokat küldjön nekem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően az ingyenes előadás témakörének megfelelő újdonságokról, hírekről. *
Hozzájárulok, hogy a weboldalra történő regisztrációm során megadott adataimat a(z) PhysioVit Nemzetközi Oktatási- és Terápiaközpont Kft., mint adatkezelő megismerje, letárolja, kezelje a profilom létrehozása, hozzájárulásom visszavonásáig.*
Kijelentem, hogy a regisztrációval kapcsolatos adatkezeléssel kapcsolatban elolvastam és tudomásul vettem a http://www.physio-vit.net/physio/447-adatvedelmi-tajekoztato oldalon található adatkezelési tájékoztatót.*

Adatvédelmi nyilatkozatunkat és 2018.05.25-től érvényes GDPR alapján készült adatvédelmi tájékoztatónkat itt tekintheti meg.